Welke opleiding past bij jou?

Doe de studiekeuzetest!

Blogs

Wat is de beste behandeling voor een slaapstoornis
Slaap is belangrijk. Toch is een goede nachtrust niet voor iedereen vanzelfsprekend. Bijna 20% van de volwassen Nederlanders heeft een slaapstoornis en functioneert daardoor overdag minder goed. Lees meer
Slaapcoach worden
Steeds meer mensen kampen met slaapproblemen. Lees meer
Slaapproblemen oplossen zonder medicatie
Slaap is belangrijk voor je welzijn net als gezond eten en genoeg bewegen. Toch slaapt niet iedereen even goed. Meer dan 60% van de Nederlanders (onderzoek Hersenstichting en Trimbos Instituut, maart 2019) is zelfs ontevreden over hun eigen slaapkwaliteit. Lees meer
Wat doet een slaapcoach?
Lig jij ook elke nacht te wachten op Klaas Vaak? Kost doorslapen je moeite? Of wordt je voor de ochtend gloort wakker? Je bent niet de enige. Flink wat Nederlanders slapen slecht en hebben zelfs slaapproblemen. Ze voelen zich ‘s ochtends niet uitgerust en functioneren slecht. Lees meer
Slecht slapen tijdens de overgang: oorzaken en tips
Slecht slapen tijdens de overgang, nogal wat vrouwen tussen de 44 en 60 jaar kampen ermee. Variërend van moeilijk in slaap vallen tot regelmatig wakker worden in de nacht. Gevolg van de gebroken nachten zijn onder andere vermoeidheid, snel geïrriteerd raken en concentratieverlies op de dag. Lees meer
Wat te doen tegen slapeloosheid en wat is slapeloosheid
Last van slapeloosheid wil zeggen dat je problemen ervaart met slapen. Ongeveer 25% van de volwassenen in Nederland - ofwel 2,9 miljoen mensen - kampen ermee, aldus recente CBS-cijfers. Daarom aandacht voor wat slapeloosheid is en antwoord op de vraag: wat te doen tegen slapeloosheid? Lees meer
’s Nachts wakker worden en niet meer kunnen slapen
Herken je dat? Moeilijk inslapen, in de nacht regelmatig ontwaken en te vroeg wakker worden zonder weer in slaap te vallen. Iedereen heeft er wel een keertje last van. Het wordt echter een probleem als je structureel slecht slaapt en het je dagelijkse functioneren beïnvloedt. Lees meer
Slaaptekort
Volgens Prof. Compernolle, expert op dit gebied en schrijver van het boek Stress, vriend en vijand, is met name een chronisch slaaptekort de boosdoener voor stress en burn-out. Veel mensen krijgen tegenwoordig onvoldoende nachtrust. Lees meer
Chronisch slaaptekort is een belangrijke oorzaak van een burn-out
Hoge werkdruk, te weinig slaap, weinig personeel, wisseldiensten en geen vakantie op kunnen nemen. Het gevoel dat je chronisch in een jetlag leeft. Het sociale leven gaat door, alles uit de dag willen halen. Vooral ook om daar positieve energie uit te halen en ontspanning. Lees meer
Te weinig slaap leidt tot overgewicht
Mensen die te weinig slapen hebben een hogere BMI dan mensen die genoeg nachtrust krijgen. Lees meer

Pagina's