Maartje van de Laar | Sonnevelt Opleidingen

Welke opleiding past bij jou?

Doe de studiekeuzetest!

Welke opleiding past bij jou?

Doe de studiekeuzetest!

Maartje van de Laar

Puzzelstukjes

Elke keer maakt mijn hart weer een sprongetje als ik de kennis die ik tijdens mijn opleidingen geleerd heb mag overdragen aan de deelnemers. Een stukje bewustwording en verdieping creëren op het gebied van kind en vitaliteit. Wat is er mooier dan te mogen bijdragen aan dit groeiproces, waardoor er misschien weer een puzzelstukje op zijn plek valt.

Je leert zó veel van elkaar!

Het enthousiasme wat ik tijdens de interactie voel opborrelen, geeft mij heel veel voldoening. Wat mij het allermeest inspireert is de communicatie over en weer die maakt dat je zowel de leerling als de docent bent tijdens de lessen. Je leert zoveel van elkaar door vanuit verbinding te delen, waardoor er elke keer weer mooie inzichten ontstaan.

Authentieke zelf

Vitaal leven betekent voor mij leven vanuit je eigen authentieke zelf en je hart hierin durven volgen. Doen waar je blij van wordt en goed voor jezelf zorgt vanuit je natuurlijke staat van zijn. Leren kijken naar je eigen behoeftes vanuit de fysieke, psychische, sociale en spirituele aspecten. Waarbij je biologische ritme, levensstijl en je gedachten van belang zijn. Kortom je binnen- en buitenwereld in balans en genieten van de mooie dingen van het leven!

Kijken waar je kracht ligt

De vorm van lesgeven vanuit een ‘holistische visie’ is een weerspiegeling van hoe ik in het leven sta, werken vanuit mijn intuïtie in evenwicht met mijn hart, denken en doen. Kijken naar waar je kracht ligt en dit zaadje laten uitgroeien tot een stevige gewortelde boom, waar je uiteindelijke de vruchten van plukt.

Mijn achtergrond

Zoals velen kwam ik door verschillende levenslessen met veel vallen en opstaan erachter wie ik echt ben en wat ik nou werkelijk wilde in mijn leven. Na het plotselinge overlijden van mijn moeder, kwam ik in een burn-out terecht en besloot ik na een periode van rust en zelfreflectie het roer om te gooien, mijn hart te gaan volgen en na 9 jaar te stoppen met mijn kledingboetiek die ik samen met mijn moeder had.

Tijdens mijn herstel ben ik de opleiding Consulent Natuurlijke Gezondheid en de cursus kind & vitaliteit bij Sonnevelt gaan volgen. Hier heb ik vanuit de 4 natuurkwaliteiten (temperamenten) leren kijken naar de fysieke, psychische, sociale en spirituele aspecten. Om me verder te specialiseren en dieper naar de kern van veel voorkomende ‘problemen’ met kinderen te gaan heb ik de opleiding tot kindertolk gevolgd. Hier heb ik geleerd de onderliggende boodschap van het gedrag van het kind naar de ouder te vertalen. Daarnaast ben ik me meer gaan verdiepen in hechtingsproblematiek en familiesystemen.

Want wat ik zelf als kind ondervonden heb is dat ik vaak niet begrepen werd door leraren en mijn omgeving. Als kind dacht ik al buiten de kaders, als een enorme beelddenker en door mijn gevoeligheid liep ik vaak vast in het gewone leventje en op school. Juist door vanuit mijn eigen ervaring, intuïtie en kennis te werken heb ik een mooie combinatie om mijn missie te volbrengen. Door middel van de temperamenten beperk je de eigenheid van het kind niet, ieder kind anders is en daardoor juist uniek. Een andere benadering bij soms lastige situaties, om zo iets tastbaars te creëren voor ouder en kind, steeds terug naar de basis. Hierdoor ervaren kinderen juist weer hun ‘anders zijn’ en ‘gevoeligheid’ als een kracht en niet als een last. Bij kinderen ligt de basis, de toekomstige bewoners van deze wereld.

Mijn vakgebied

Voor Sonnevelt Opleidingen geef ik les bij kind en vitaliteit, het onderdeel temperamenten, wat gebaseerd is op de 4 natuurkwaliteiten. Naast het begeleiden van ouder(s) vanuit mijn eigen praktijk geef ik o.a. lezingen en cursussen op het gebied van spiegeling, hechting, temperamenten (4 natuurkwaliteiten), voeding en vitaliteit. Ook geef ik workshops in krachtvoorwerpen maken met materialen uit de natuur om kinderen zo de kracht van de natuur, hun eigen vindingrijkheid en fantasie te stimuleren.