Welke opleiding past bij jou?

Doe de studiekeuzetest!

Blogs

Wat is koolhydraatarme voeding en is het gezond? Bijvoorbeeld avocado?
Koolhydraatarm eten is momenteel erg populair. Onder andere als alternatief voor de calorie- dan wel vetarme diëten. Anderzijds is het ook een tegenreactie op de overdaad aan verborgen suikers in voedingsmiddelen. Toegevoegd vanwege onder andere de smaak, textuur en houdbaarheid. Lees meer
De rol van massage bij afvallen
Weleens een massage overwogen omdat het je kan helpen bij het afvallen? Gewoon doen. Het effect van regelmatige afslankmassages is niet dat je kilo’s verliest, maar je krijgt er onder andere wel een mooier en slanker lichaam van. Lees meer
Wandelende mensen
Ook dit jaar waren er weer (oud) cursisten en docenten van Sonnevelt aanwezig om de voetreflex toe te passen bij deelnemers van de 100e Nijmeegse Vierdaagse. Hoe heerlijk is het om tijdens zo’n grote inspanning de voeten gedaan te krijgen. Lees meer
Hoe een voetreflex kaart het lichaam stimuleert zichzelf te genezen
Een voetreflex kaart wordt gebruikt in de voetreflexologie. Een natuurlijke en eeuwenoude geneeswijze die ervan uitgaat dat je hele body wordt weerspiegeld in zogenaamde reflexzones onder je voeten. Masseer je die zones? Lees meer
Vezelrijke voeding
Een vezelrijk dieet volgen betekent dat je voeding genoeg voedingsvezels bevat. De algemene aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is 30 tot 40 gram voor een volwassene, aldus de Gezondheidsraad. Lees meer
Natuurvoedingsdeskundige: ervaren hoe natuurvoeding lichaam en geest beïnvloedt
Een natuurvoedingsdeskundige is, zoals de naam doet vermoeden, gespecialiseerd in natuurvoeding. Een vakgebied dat snel groeit, want steeds meer mensen zetten een gezonde leefstijl bovenaan op hun prioriteitenlijst. Lees meer
Voetreflexologie tijdens de zwangerschap
Voetreflexologie toepassen tijdens de zwangerschap doet je op allerlei manieren goed. Niet alleen helpt het onder andere de rollercoaster aan hormonen die door je lijf gieren in bedwang te houden. Ook kan het lichamelijke zwangerschapsongemakken verlichten of zelfs laten verdwijnen. Lees meer
Hoe houd je ook na de vakantie je gewicht in balans?
Is je gewicht tijdens de (zomer)vakantie stabiel gebleven? Helemaal top! En natuurlijk wil je graag voorkomen dat je in de komende – koudere – maanden ongemerkt wat aankomt. Maar, hoe doe je dat als de herfst en winter naderen? Lees meer
Bewegen op vakantie? Zo blijf je fit en slank!
Heb je de afgelopen maanden hard gewerkt om je ideale gewicht en figuur te bereiken? En zeg eens eerlijk? Is het niet zonde om tijdens de vakantie je geleverde inspanningen teniet te doen? Inderdaad jammer! Wij geven je een aantal tips hoe je tijdens je vakantie geniet en op gewicht blijft. Lees meer
Afvallen? Maak een eetplan. 5 voordelen en adviezen!
Wil je afvallen? Stel dan een eetplan op. Zo pak je het serieus en gestructureerd aan. Op voorhand bepaal je wat je op een dag mag eten en wanneer. Zo maak je het voor jezelf een stuk eenvoudiger om je gewichtsverlies te realiseren. Echt waar! Lees meer

Pagina's